Helgen

Ja jösses, där passerade 3 bloggfria dagar väldigt snabbt förbi! Till största delen har det berott på att jag har varit internetfri i nästan 3 dagar också! I fredags jobbade jag, hem o packa lite, åkte vidare till bilbesiktningen, hämta Jonatan och handla och sen ut till pappas jobb. Där fick jag fixa lite smått med bilen som hade fått en liten anmärkning, och sen åkte vi till Hökensås crossbana, och fick "skotta" vatten och gräva diken dit vi hoppades att allt vatten skulle rinna vid platsen vi fått med husbilen. JÖSSES va geggigt det va, och såklart allra mest där vi stod såklart..! Men lite fick vi undan iaf. Sen grillade vi lite och bara softade resten av kvällen. Lördag morron va det rättså tidigt upp och kolla när lilleman körde, först träning och sen började tävlingen. Banan va fruktansvärt geggig den också, nästan överallt och sen så spårig och väldigt svårkörd. Det låg små bruna killar vart man än kollade, och de gula flaggorna vinkades det med hej vilt! Rena röran skulle man kunna säga ;) Men Jonatan höll sig iaf uppe väldigt bra och kom på en B-final, som va idag. På kvällen fixade vi bara lite mat, duschade lite och gick sen och tjötade med lite annat folk. Rättså tidigt blev vi trötta och gick tillbaka till vårat kojs och slaggade. Och idag va det upp hyfsat tidigt igen och träna och sen kolla tävlingen. Blev en 13 plats för min grymma lillebror i B-finalen, av de tävlande i hans klass som har lika stor cykel men kan va upp till 16 år. Sen kollade vi nåt heat till och åkte sen hemåt igen, jag somnade gott i "baksätet"!
I Gällstad mötte vi upp mamma som hjälpte till på Gällstad dagarna, med att låta barn provåka cross för en liten penning! Kul att se när dom tuffar omkring den lilla banan och blir överlyckliga när dom körde över en liten kulle och flöööööög flera meter ;) Sen åkte vi hem och jag blev sugen på att gjuta lite så fixade fram lite saker som behövs och drog igång med kreativiteten! Blev några ytterligare ljusstakar i olika utföranden och sen ett fågelbad av rabarberblad. Sen återstår bara att se om det blir något av det ;)

Fick en grym huvudvärk nu ikväll också, har nog druckit för lite och stått för mycket i solen idag. Jag får ont av att va utan solglasögon i solen, men ibland får jag ont i huvudet av att ha solglasögon på mej också, så det är ju liksom inte så smidigt! Hade dessvärre ingen keps tillgänglig idag.. Men men, hoppas jag vaknar utan en dunkande skalle i morron, har jobb hela dagen nästan så har inte tid för huvudvärk! Annars blir det att 'knarking' Alvedon.

Rättså långt inlägg, har dock inga bilder från helgen att bjuda på. Men ni kan få en bild på dagens kvällsmat, bara att den är tagen förra året!

Mumsisch!



Go natt


Skriv en kommentar!

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0