Pikes Peak

Idag har vi varit ute på äventyr igen, idag upp till toppen på Pikes Peak! Va ju halvvägs upp i slutet på juni när jag va på PP International Hillclimb, motortävlingen, men idag åkte vi ända upp på toppen och hade världens utsikt!

Dit upp va målet!

Hade lite underhållning på vägen upp, hade MIG-spel med mej som vi hade gameshow med, jag va host. Gillade denna frågan starkt och som tur va fick pappa den, passande :P




Åker upp i molnen

Uppe på toppen, det va ca 5 grader varmt. Och utsikten va mycket bättre i verkligheten än korten visar..!


Ett litet murvel-djur




Älskar er!

En LITE DJUP dal


Massa kringelikrok vägar

DET jobet skulle INTE jag vilja ha, hjulet på den går ju nästan utanför gruset.. :S

Utsikten vid lunchen


Efter lite fotande och kaffedrickande, från vissa, åkte vi neråt med små foto-stopp på vägen och vi lunchade även halvvägs med våra goa baguetter. Skönt att komma ner i lite behagligare temperatur och mer syrerik luft! Man blev ju typ anfådd av att gå upp för en liten backe, och även fast jag inte har världens kondition sen innan så kände man sig rätt slapp som blev matt av en liten backe :P Men men, nu är vi nere på lägre mark och jag känner mej åter stark som en björn!




Skriv en kommentar!

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0