Hela traditionen

NU är det december! Bara 24 dagar kvar till julafton :) Jag blir som ett barn när man pratar om julen, dock har jag växt ifrån morron-vanan man hade som liten att man kunde vakna supertidigt och sen inte kunna somna om för man va så exhalterad! Men traditionsmänniskan i mig älskar hur vi har mys kvällen innan, bingolotto står på, vi klär julgranen under tiden mat står på spisen och sen äter vi hemgjort julgodis! Julaftons morron äter vi hemmagjort vörtbröd med hemma"grillad" julskinka och senap på, efter att man har fått ett litet paket från hustomten i julstrumpan (inte dom senaste åren i strumpan...!) och sen bär det av antingen mot Småland, eller någonstans till släkten på pappas sida, eller vart 4e år är vi hemma. Vi hör även till släkten som firar jul 2 dagar då våran släkt är lite utspridd, så ena dagen på mammas sida och andra med pappas sida. Då blir det som bäst tycker jag, MERA JUL!!!
Mat i överflöd, en låda Aladdin/Paradis, julmust, doft av apelsin, pepparkakor, klappar, Kalle Anka kl 3, tomtegröt och kära släkten och GEMENSKAP! Det är nog hur jag skulle sammanfatta min jul :)


Förra året va det en blond Nisse(a?!). I år blir det en mörkhårig!


Skriv en kommentar!

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0