Mätt som en 'grönsakslasagnett'

Torsdag igen, veckovild! Jobb hela dagen idag och sen småshoppade lite på ICA, va sugen på grönsakslasagne. Förra gången jag åt det va den vegetarisk också, men det är ju inget vi hemma har anammat så jag körde på med vanlig köttfärs! Gick minst lika bra kan jag säga, den blev supergod! Och alla andra höll med, förutom min grönsaks-föraktande lillasyster. Hon hade lugnt kunnat klara sig på snabbmakaroner och köpe-köttbullar en hel livstid ;) Men pappa var nog riktigt förvånad att det skulle smaka så gott som det gjorde, han tyckte det va riktigt gott!




Visst ser det gott ut?!

I den är det köttfärs som är stekt och bara kryddad med salt, peppar, chilipeppar och lite vitlök. Sen gjorde jag en blandning av aubergine, paprika, lök och champinjoner och lät det mjukna i en gryta ihop, och det smaksattes med vitlök. Ostsås gjorde jag av keso, creme fraise och riven ost. Och så hade jag zuccini som "lasagneplattor". Sen varvade jag allt 2 varv och hade ostsås och riven ost längst upp. In i ugnen i 20-25 minuter och under tiden blandade jag ihop en sallad på babyspenat, gul tomat, gurka, fetaost, avocado och rostade saltade solrosfrön, pinjenötter och pumpakärnor. Blev en god kvällsmat kan jag lova, pröva!!


Skriv en kommentar!
Postat av: Anonym

Det var super gott :D Får du gärn agöra flera gånger!!

2011-12-20 @ 18:27:14

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0