Apple seed och Lasse B.

Dagen har varit bra, jag har varit lite trött i kroppen och så men vädret har avrit bra så då blir man ju lite gladare :) Vi va o lekte i en park på förmiddan och sen fixade jag och Britton en smarrig lunch till barnen ihop och barnen la sig för nap, det va å då jag skrev det otroligt viktiga förra meddelandet! ;) Efter napen kollade vi på en ny film, Tinkerbell, alltså Tingeling i Peter Pan. Väldigt bra film faktiskt... Massa spännande upptäckter och intriger mellan Tinkersarna ;) hehe! Åt lite snacks och sen gick vi ut för att så lite äpplefrön vi sparade från lunchen. Barnen ska få se att det (förhoppningsvis) kommer växa nåt från fröna efter ett litet tag. Britton visste redan att det skulle växa något från fröna, så han stod o väntade vid "plantan" och skulle kolla när det växte.... Han tröttnade ganska snabbt.
Sen skulle Ashley iväg på ett möte så matade dom små smutsgrisarna och busade lite innan bad och nattning. Sen när jag kom ner ställde jag mej och skulle diska och satte på lite lugn o go musik, och med mitt lite hängiga humör så kände jag igen liiiite hemlängtan. Inte riktigt till familjen o vänner o allt utan mer till alla småsaker som man gör o känner nu att man uppskattar och saknar lite. Som att spendera sommaren hemma i underbara Sverige, med allt vad det innebär, åka till min favoritstad Jönköping, och Huskvarna, ha mys med tjejerna en måndag elr söndagskväll. Elr att åka in till stan och träna lite rolig handboll. Funderar på att kolla här om det finns nåt lag man skulle kunna träna med! Borde väl finnas nåt litet lag med handboll, är ju ändå i en ganska hälsosam stad :) Men ja musiken och att ha tid att tänka lite över disken gjorde mej lite hemmasjuk och fick mej att längta lite efter lilla landet lagom. Musiken just då va förövrigt en låt från Så mycket bättre med Lasse Berghagen, så det är klart det kändes ännu mer då! Haha, vad är väl en sommar utan Allsången?! Det är förbaske mej ingen riktig sommar, har inte riktigt funderat ut hur jag ska lösa det problemet än ;) Men jag har ju lite tid på mej, och vill tillägga att allt känns bra nu igen!



De röda muggarna är öven planteringsvänliga! Om det växer nåt i dom är däremot inte klarlagt ännu :) Uppföljning kommer.


Gillar denna bilden! Här ser man hennes glädje över att få va uppochner :D Och denna gången fick båda vara med på kortet!


Två glada trädgårdsarbetare.


Och såhär ser man ut efter en dag i detta huset! Snor och chokladfläckar på tröjan, smutsfläckar på byxorna och en halvt dyngsur tröja efter skvättande i badet. Men jag gillar't!

I morron är det Gymboree och då ska jag nog ta o ta med kameran dit, för har fått lite frågor om vad det är för nåt, så ska ta ett litet kort och förklara lite noggrannare :)


Good night, sleep tight


I'll see you then


Skriv en kommentar!
Postat av: Elin

Ta vara på tiden. Utan att du vet ordet av det så har ett år passerat och du är kanske påväg hem. Vi finns här och kommer alltid att finnas här. Bara en aning längre bort. Förr eller senare kommer du tröttna på mig och längta tillbaka till Amerkalandet! =)

2011-02-16 @ 10:38:25
URL: http://elinds.blogg.se/

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0