Studsande Chokladbollar

Ledig idag också och hade inte mkt planerat. Sov in lite på morronen och hängde sen med familjen till kyrkan för att se hur det va. Helt ok, ganska likt hemma faktiskt. Dom sjöng några sånger, och sen predikade prästen och hade sin röda tråd igenom. Dock hade han inte 'prästkläder' på sig, men jag vet inte om alla präster hemma har det alltid!? Jaja hemma skypade jag med Sverige och kollade upp lite info och priser på bärbara DVD:s eller nåt att koppla ihop med datorn. Jag åkte till en elektronikaffär och skulle kolla. Massa grejer hit o dit med input och svenska nummer på filmerna! De hade en typ DVD spelare man kopplade till datorn, men den funkade förmodligen inte med mina filmer. Så hon sökte på datorn och vi prövade på en bärbar DVD och en blu-ray spelare om det funkade, men icke.. Sen sökte hon lite till och vi hittade en DVD dom hade som skulle funka, så nu återstår det att se om det funkar för den tog jag med hem! Ska kolla om det funkar på TV:n först och sen ska jag fixa en HDMI-kabel som jag kan koppla till datorn. Köpte med havregryn och "hackad" kokos hem och när jag kom hem gjorde jag chokladbollar :) Gött! Vi åt grillat kött och sparris med sweetpotatoes till kvällsmat, och potatisen va verkligen söt! Och helt orange! Dom andra hällde lite socker och smör på men jag tyckte det va tillräckligt sött ändå så gjorde mej lite egen kall sås :) Nu kör vi på Oscarsgalan, och jag ska ta mej en liten chokladboll, a.k.a bouncing-chocolet-balls (alltså studs-chokladboll!) enligt Caroline, hon undrade om dom kunde studsa :) Vi prövade aldrig, men jag tror inte det hade gått så himla bra faktiskt..!










Bilder från igår när vi lekte och på hockeyn

Caroline tog denna bilden, jaja det ska börjas i tid med killar säger jag!

Och såhär avslutade jag dagen genom att kolla på en film.




Bouncy-chocolet-balls


Hej hopp


I'll see you then


Skriv en kommentar!

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0