Dän-vär

Dagen har varit bra, mysig och rolig! Mila kom och hämtade mej vid kvart i 9 och vi drog iväg mot "Colorados huvudstad" :) Vi hittade utan större problem och tog lite kort vid konstmuseumet där och vid State Capitol, typ stadshuset tror jag. Allmänt turistiga. Sen gick vi till Denvers downtown och kollade lite i affärer o åt lunch och dessert, lite av den, på the Cheececake Factory! Mumsisch kan jag tillägga :) Va på Forever 21 för första gången idag också, typ lite som H&M hemma, alltså inte en så bra affär för min plånbok. Men det va faktiskt lugnt idag, hittade en del fint men kände inte att jag ville köpa det! Sen kände vi oss rätt trötta och gick mot bilen och begav oss hemmåt. Denver va väl ganska mysig stad, det lilla vi såg av den idag. Den va liksom lite "slummig" inne i stan också, men jag vet inte om vi bara lyckades komma in på det området elr om det va så 'överallt' runt downtown, för där va det fint :)
Mila ville stanna på ett mall här hemma i CS på vägen hem så vi gick där en liten stund också, men jag köpte inget alls där faktiskt. Sen körde hon hem mej och jag klippte min första klippning här i USA, Mila hade slitet hår och ville att jag skulle klippa henne när hon hörde att jag va frisör :) Ska nog klippa Britton också, hans hår växer som ogräs och är jättetjockt! Men kvällen va sen lugn, zappade lite på TV och såg sista delen av Extreme Homemakover och sista halvtimman på Titanic, och sista 5 minuterna på Desperate Housewifes. Lite av varje med andra ord. Gick ner till mej för jag tänkte jag skulle lägga mej tidigt och läsa lite o så och loggade av nån anledning in på Skype, tur det för fick ett revligt samtal från Jossan :) Så vi har pratat en bra stund och jag har fixat i ordning lite här i mitt rum och bytt lite ordning på grejerna o så.. Kändes bra ;)


Denver Downtown


Konstmuseum

















På vägen dit tyckte jag att jag kände igen denna bygnaden, det gjorde jag! Ska definitivt komma hit på öppningen :)
(IKEA för den som inte ser det!)




Hade lite tråkigt på vägen hem, och varmt blev det av den stekande solen mot rutan så jag hängde liksom upp min väst på handtaget och solskärmen, och fick därav ett litet fönster att titta ut genom, fiint måste det ha sett ut för dom vi passerade ;)


Pikes Peak på håll

Dagens inköp va ett linne, en charl-filt-kofta (hur fasen stavas charl/sharl?), ett par jeans och två par ringar. Känner mej väldigt nöjd med det, jeansen va superbilliga, "det-svåra-ordet"-kofta-'filten' va på rea och linnet va jättefint! Ringarna fick hänga med för jag gillade dom och dom va billiga också. Punkt.





Och igår innan jag åkte hem från min fotografering stannade jag ju på Target, och där köpte jag västen jag hade på mej idag, två baströjor ett par glasögon och mina nya söta kompisar :)

Fina va?!

Nu ska jag göra mitt första stat's-test, jag utmanade Jossan med att vi skulle lära oss alla USAs stater efter detta året, hon nappade och nu ska jag plugga på som attan :) Jag tror på vinst, det är det enda alternativet... :@ GRRR!

Hallojs


I'll see you then


Skriv en kommentar!

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0