Hårt tryck

Efter fantasktiskt hårda påtryckningar lägger jag nu upp receptet på min (Malins) Tacotårta här på bloggen.

Kan inte riktigt med mått, men lite på måfå går också bra :)

Ca 500-800 gr köttfärs
Bacon, ett paket
En påse tacokrydda
Tacosås,
Hackad, frusen spenat ca 200 gr
(går säkert med färsk spenat också, men frusen och färdighackad är väldigt smidigt) 
En rödlök
En vitlöksklyfta
Ca 2-3 dl keso
Lite Creme Fraise
8 Tortillabröd
Lite ost till toppen

-Man steker köttfärs och bacon och blandar i tacokryddan.
-Tinar upp spenaten i en gryta och när det är varmt och vattnet har kokat bort så blandar man i lökarna ,hackad rödlök och pressad vitlök, och sen keson och Creme Fraisen och smaksätter med salt o peppar efter egen smak!
-Lägg bakplåtspapper på en plåt och börja med ett av tortillabröden, lägg på ett lager av köttfärsen och ringla lite tacosås på. Ta sen nästa bröd och lägg på ett lager med spenatröran.
-Alternera rörorna så man får 4 lager av varje och på toppen ska det va spenatröran, och så strör man över lite ost.
-Kör in hela tårtan i ugnen i ca 10 minuter så att allt blir uppvärmt igen och så att osten smälter.

Ät och lev gott :)

Smakade på banankakan nyss, och kunde inte bli mer nöjd ;) Blev god!
Om en stund ska jag åka med Ashley till ett mall igen och se om jag kan hitta dom rosa Convisarna jag såg i söndags :) En mer vårjacka vore bra också, för varmt med min tjocka vinterjacka och bara en kofta är nästan lite lite när det inte är den varmaste vårdagen.

Hej svejs


Skriv en kommentar!

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0