Hemma

Jag tänker inte göra nåt långt inlägg, ska bara meddela att vi nu har kommit hem ifrån snökaoset. Det va mina längsta "3,5" timmar i mitt liv.. Närmare bestämt ca 6,5.. :S Vi satt i bilkö i typ 1,5 timme och den högsta hastigheten vi kom upp i då va 10-12 km/h. Lite segt. Det va för att komma igenom en tunnel, och när vi väl kom igenom låt väl snitthastigheten på 50 km/h ungefär, i ytterligare några timmar genom bergen. Och jag antar att ni förstår att det va snön som va orsaken till denna långa bilfärd. Det va mycket trafik, mycket snö och halt på vägen och många bilar och lastbilar som stod stilla i uppförsbackarna och tog lite plats. Men efter bergen släppte det iaf lite och blev med slaskigt, men även där va det lite långsammare trafik, dock inte 50! Vi stannade och åt och sen körde vi sista etappen, där folket hade väldig respekt för snön och körde därför sakta där också! MEN till slut kom vi hem, badade barnen och dom somnade nog ganska fort! Och det gör nog jag också om en stund när jag har läst lite granna :)

Backarna va förövrigt väldigt lösa idag pga all snö som hade fallit under natten, jag vurpade en gång när en typ sjukvårdare åkte ner för backen med en släde bakom sig. Vi skulle göra en "knappnåls-sväng", alltså typ vända 180 grader, och jag såg att hon kom men hon typ hojtade till så jag tittade ju till på henne och när jag tittade frammåt igen så såg jag bara en stor hög med lössnö och kände redan då att detta kommer aldrig sluta bra. Så jag hann ju inte bromsa innan jag redan va inne i högen, och väl där tog det tvärstopp och jag dök med ansiktet rätt ner i lössnön...! Blev en aning irriterad på henne och fick ju ställa mej upp och försöka skaka ur det som hade letat sig in innanför jackan och spotta ut det som hade gjort sig hemmastatt i munnen...! ;) Slog i knät, hur jag nu lyckades med det, men det gjorde jag iaf, och det kommer nog visa en fin skala av olika färger i morron :) Jaja, förutom det så gick det rätt hyvens idag, såg en liftvakt som liknade Robert Pattinson också, kul kul!

God natt


I'll see you then


Skriv en kommentar!
Postat av: Anonym

Om du nu hade sminkat dig, vad bra med vattenfast maskara vid den lilla vurpan;-) M&P

2011-02-06 @ 08:23:03
Postat av: Martina

Visst är jag duktig? ;)



Åh, visst älskar man vurpor? Speciellt när någon annan orsakat dem!

2011-02-06 @ 12:38:51
URL: http://trubbnos.blogg.se/

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0