Usch

Idag har inte varit en så bra dag, jobbig. Lillan har inte mått så bra och jag ahr inte mått så bra så det har varit lite kämpigt för oss alla tror jag nästan. När Caroline grät började jag också gråta för det va jobbigt att inte kunna hjälpa henne. Sen rann tårarna på, och jag vet inte vart dom kom ifrån..! Antar att det blev en mix av det mesta, jag längtade lite hem, kunde inte hjälpa ett gråtande barn och va trött och hängig på grund av min förkylning. Sov lite när barnen nappade så det gjorde väl det lite bättre. Men det är liksom konstigt, för jag trivs så bra men längtar ändå hem samtidigt. Jag saknar det vanliga vardagslivet, jag saknar familjen och vännerna, jag saknar mina ungar på förskolan hemma och skulle bara vilja åka hem över en helg och kunna träffa alla igen! Det är ju det som är så jobbigt, att det är föör långt bort. Jag gillar det här, men det kunde väl legat i typ Danmark elr nåt..
Nu på kvällen är Ashley på möte så har haft barnen själv. Vi kollade på Toy story 3, tredje gången på ett dygn! Och så käkade vi Mac'n'cheese, det klassiska amerikanska. Det är ännu en liten olikhet från hemma, USA är ostlandet nummer 1! Man har ost till allt, nästan, och cheddar är nog favoriten här i hushållet. Inte för min del men..! Man behöver ju inte äta ost heller, det går ju ta andra grejer!



Nu kollar jag på ett program om roliga barn, dom ställer t.ex.frågor och barnen svarar liksom, elr visar hemmafilmade filmer på barnen, rätt roligt faktiskt! Och så väntar jag på att min lilla Floridavän ska ringa mej :)

Hej hopp

I'll see you then


Skriv en kommentar!
Postat av: Elin Lind

Jag finns här bara ett samtal bort!

2011-02-23 @ 10:24:07
Postat av: Elin

hej mia :) jobbigt när det blir sådär, men jag tror att man ibland måste få ha sådana dagar för att kunna vakna upp nästa dag och må mycket bättre och inse att man verkligen är på sitt livs äventyr, och klarar av det själv. Familj och vänner finns nära, även om de är långt borta. Det gäller att fokusera på de sakerna som är så himla bra och verkligen försöka njuta av tiden, men samtidigt som man också får tillåta sig själv att längta hem och sakna allt ibland. :) hade fint! kram kram

2011-02-23 @ 11:08:01
URL: http://elinrosenqvist.blogg.se/
Postat av: Sara

Det var en tuff dag men du klarade av den, var stolt över det! Finns på i-fonen (skype) ikväll. :D puss!

2011-02-23 @ 17:17:00
Postat av: Anonym

Vet att du klara det:-) Livet är inte alltid så himla glatt, måste få vara ledsen ibland. Klart att vi saknar dig också och vår resa till dig närmar sig... Som Elin säger, ta vara på ditt äventyr vi finns här och kan prata med dig när det behövs!

Kram Mamma Pappa Jonatan & Lisa

2011-02-23 @ 19:51:17
Postat av: Ewa Hedlund

Hej Mia!

Läser din blogg och "avundas" att man (jag) inte gjorde det du gör... när tiden begav sig och man var ung...;) Det är nyttigt att sakna och längta i bland... Men du, det händer inte mycket här i trakten runt Götåkra, så njuuuut och ta tillvara på den tid du har "over there" Tiden går fort och du är snart hemma i den vanliga vardagen igen! =) KramarOm!!

2011-02-23 @ 20:13:30

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0