Beige

Första dagen har varit bra, hade ju ett litet sammanbrott i morse men sen har det bara blivit bättre. När jag väl fick igång internet och kunde få lite annat att tänka på så kändes det bättre. Jag skypade med familjen typ 1,5 timma så där kom man ju liksom ikapp lite, sen fixade jag i ordning mej lite och vi skulle åka på lite ärenden o så. Först åkte vi till nån stor affär som typ Sylvan elr nåt hemma och Ashley skulle fixa lite med nån lampa och några nycklar. Sen åkte vi lite till och skulle äta och så, det blev Burger King(!), och det blev en liten amerikansk meny, alltså en mellan hemma! Sen handlade vi lite till och åkte till en grocery store, alltså mataffär. Herregud va mkt grejer det finns! Mycket av samma sak fast i olika former elr låtsasfärger o märken :) Men det va en liten upplevelse. Och när vi skulle betala frågade hon i kassan Ashley om hon ville ha pappers- elr plastpåsar, då stod det 2 personer i slutet på rullbandet och packade åt en, och lastade det på en vagn. Sen när dom hade lastat på allt va jag redo att ta vagnen, men då tittade pack-mannen på mej och sa att han tog den! Så körde han ut den och lastade in i bilen, och fick ju några dollar för det. Dom jobbar liksom för dricksen sa Ashley sen, dom är inte som anställda i butiken och får lön där utan dricksen är lönen. Så det gäller ju att komma i rätt kassa nör man jobbar så.... ;) En som kör på bra i kassan och sen helst ha kunder som handlar lite så man får fler kunder! Haha! Sen åkte vi iaf hem och lastade av varorna och åkte och hämtade barnen och sen åt i på Red Lobster typ för att fira att jag va här :) Ashley och barnen är jättebra och söta så det känns bra.
Mina första tankar om USA och det jag har sett av Colorado är beige, stora bilar och trevligt folk!
Det känns som att det är mkt beige här, många hus är det och med tanke på att det har varit som vår ute idag så är ju marken ganska brun-beige, så med all slätt-mark som är just runt här så blir allt liksom beiget (stavningen såg inte så bra ut men ni fattar!)
Och ja, bilarna är väldigt stora här generellt, nästan alla åker runt i nån typ stadsjeep elr nån stor pickup. Punkt slut!
Ja folket här i USA är liksom ganska öppna och trevliga. Dom på flygplatsen uppfattade man inte som så trevliga först för dom va lite barska och så vet man ju hur dom är med säkerheten här, men dom va också rätt trevliga sen ändå! Men som när jag va inne på H&M i NJ och provade ett par skor så sa en som bara gick förbi; Those look cute on you! Alltså; dom va fina/söta på dej :) Inget man hör så ofta hemma! Och idag i affärerna och på restaurangen va dom också trevliga och gästvänliga och hälsade välkommen hit till Colorado!

När vi kom hem fick barnen sina presenter och dom blev jätteglada för böckerna!


Jihoo, Pippi!

Och jag fick en korg med lite goodie-saker jag också!

Barnen ville hjälpa till och kolla vad som va i

Och här är en av familjens katter

Här är mitt rum

Och fler bilder kommer sen för nu ska jag kolla lite på Svenska Hollywood fruar och somnar jag inte under tiden det håller på så kommer jag göra det precis efter!

Pussohej

I'll see you then


Skriv en kommentar!
Postat av: Anonym

Tycker att "ungarna" ser mysiga ut. Har du läst något ur böckerna för dem? Vilken korg med förnödenheter du fick, bra! Vi svenskar är inte lika öppna som amerikaner är, stänger in oss på vintern och tittar ut en sväng på sommaren! Ha det gott så ses vi i kväll! Kram Mamma

2011-01-15 @ 08:37:49
Postat av: Anonym

Glömde fråga vad Ashley tyckte om sin (daulahest)(hittade inte de rätta tecknen) som de skulle sagt i "svenska för nybörjare"? M

2011-01-15 @ 12:07:25

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0