Mmmarabou


Ninna, jag hittade ett träd..... Det enda......

Jag gick lite mindre än en timma och kollade runt lite, såg att det inte va så långt att gå upp till affärerna som är närmast här. Har inte riktigt kollat in dom än men finns det nån rolig där så blir det nog en del promenader dit. Det har varit väldigt skönt väder ute idag, runt 10-15 grader så det va en kofta och mina träskor som gällde på promenixen! Tur att jag tog med dom, annars hade jag fått gå runt i vinterkängor eller uggs :) Liiite varmt för en varmblodig som jag! Men i morgon skulle det tydligen bli snö, får väl se hur det blir med den saken. Hjälpte Ashley med kvällsmaten innan vi åkte iväg vid lunch, Stroganoff. Biff-stroganoff, och den blev jättegod :) Vi va på typ "trafikverket" här och hörde hur det funkade med körkort, och enligt henne får jag köra ett år på mitt eget ifrån Sverige.. Fick ett papper man skulle kolla om man hade något/några dokument som bevisade typ namn, ålder och varför man va där. Och jag har ju allt så får se. Det enda va hur det är gällande bilförsäkringen. Man kanske måste ha ett Colorado-körkort för att försäkringen ska gälla. Men Ashley skulle kolla det i morgon. Sen åkte vi och fyllde i Social Security Number-ansökan, och det skulle ta runt 2 veckor innan man fick det. Men för att man ska kunna få det hemskickat så måste dom typ se att jag ska bo på den adressen jag skrev i, så i morgon blir det post-office också och typ få adressändring! Massa guck för att bara va här o jobba lite ;)
Barnen va riktigt trötta och trotsiga efter skolan så kvällen va lite jobbig. Men jag gillar verkligen Ashley, hon är en riktigt bra hostmamma, jag vet att hon och jag jobbar ihop och att hon stöttar mej så det är skönt.
Det blir en tidig kväll ikväll, ska läsa lite i min bok och smaskar på lite MMMarabou! Gott som bara den :P


Det här är typ vyn åt ena hållet, ser ni, beige!!




Det är en del flygplan som flyger rätt nära marken här eftersom flygplatsen inte är långt här ifrån.


Nämen se där, några 'träd' till!! Hehe


Precis framför berget där börjar dom nära affärerna, men jag gick inte hela vägen riktigt. Det tar väl runt 20-25 minuter högst dit upp. Och inte jättemånga affärer heller :)


Och här är min 'court', alltså typ gård, andra huset på högersidan, dock bara garaget som syns typ. Det första med 2 bilar utanför!



Har lekt lite


När jag kom tillbaka fick mina sällsynta gröna fingrar uppenbara sig då jag snittade till blommorna jag fick på flygplatsen i torsdags.




I'll see you then


Skriv en kommentar!
Postat av: Ninna

Nja... träd vet jag inte om jag kallar dem..ser typ plastiga ut..tacka vet jag gran och fur! ;-)

2011-01-19 @ 21:45:16
Postat av: Anonym

Det var väldigt svårt att läsa när din blogg har bytt utseende! Mamma

2011-01-20 @ 07:09:57

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0