6 månader

Tänk att jag för exakt för 6 månader, ett halvt år, precis hade landat i USA för första gången i mitt liv. Gett mig in på världens äventyr. Stora, fast inga förväntningar alls på samma gång. Jag visste ju inte riktigt vad som väntade mej, mer än att det skulle vara helt olikt något jag gjort innan. Och det blev det! Både det bästa och "det värsta" jag har gjort! Jag hade skitroligt medans jag var där, lärde mej enormt mycket och träffade massa nytt folk. Vänner jag vill hålla bra kontakt med framöver! Men samtidigt har jag mått som värst vissa dagar under tiden också, dagarna med hemlängtan och man inte känner för att göra något. Bara åka hem och träffa alla man saknar, få krama mamma och pappa, känna att man är en del av allt man saknar hemifrån, och allt det där! Jag är samma person som innan jag åkte, bara lite starkare och med massa nya erfarenheter. Jag vet att jag klarar så mycket själv, jag har fått prova på det, så som jag alltid själv velat lära mej!
Men nu vet jag att det inte var något för mej, att bo på andra sidan jorden, såå långt ifrån allt jag är van vid och gillar här hemma. Hemmamänniska som jag är :)
Men nu är jag redo och vill pröva på nya utmaningar och lära mej mer, dock på hemmaplan för en tid framöver!

Läntar till ett halvår frammåt för att se vad jag har lärt mej då, om 6 månader!



I'll see you then


Skriv en kommentar!

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0