Midsommar

Jag önskar att man hade varit hemma en helg som denna. Inte för att jag har varit midsommarfirare nummer 1, men man blir ju måttligt avis när alla skriver på fb att dom åker till kusten för att fira midsommar, man dansar runt blomsterklädd stång, äter äkta svensk liten nyodlad och färsk potatis med salt o god sill, massa gräddfil och gräslök på det! Och sen ej att förglömma jordgubbarna med grädde, elr en smarrig jorgubbstårta med jordgubbar som är söta och goda och helt färska. När man inte har det saknar man det desto mer.
Dagen började sådär också med att jag fick migrän när jag körde barnen till skolan.. Så när jag kom tillbaka gick jag och la mej i hängmattan och sov till typ 12. Det va bra för när jag vaknade hade det värsta gått över och istället hade jag "bara" lite ont i huvudet. Sen skypade jag med familjen hemma som hade finbesök av familjen Dahl, ett evigt tjatter som vanligt! När dom hade tjötat på ett tag och jag under tiden hade gjort mej i ordning så sa vi, typ, adjö och jag och min värdmamma begav oss för att hämta barnen, äta lite och sen gå och kolla på nya Cars-filmen. Den va som en animerad version av en vuxenfilm, va ju knappt så jag hängde med i handlingen! Men den va säkert bra i barnens ögon också för dom satt som fastklistrade :) Sen åkte vi hem och la två trötta barn, och nu dejtar jag här vid datorn igen! Sandra borta i Virginia denna gången och vi roar oss med att kolla in varandras Svenska hus på Google Earth, så nu har jag både varit på en snabbvisit uppe i Granbo och Götåkra på mindre än en kvart, NICE ;)

Hoppas alla där hemma hade en bra midsommar i år, och va beredda på att jag nästa år kommer köra dubbelt in!



I'll see you then


Skriv en kommentar!

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0