Sunny side

Sitter och väntarpå min lilla släkt som ska ringa på skypen. Nu gjorde dom det! Och nu är samtalet avslutat.. Svänger fort här! 
Nu på förmiddagen har jag tagit hand om barnen medans A va och handlade.. Vi lekte o grejade lite, inte så mkt speciellt. Kollat på en stor lastbil som står på courten då några här ska flytta. Har nog dock inte träffat dom nån gång så ingen större förlust för min del ;) Det är skönt väder ute också så ska gå ut o sätta mej en stund och introducera mina lakans-ben för solen! VARNING!! för alla grannar, solglasögon på :P Inte för att jag tror att dom läser men.. Ikväll blir det nog lite jobb också, ska väl leka, laga lite mat och sen kolla nån film elr nåt.. Inte så svårt jobb :)

För övrigt Mamma, du är bara avundsjuk för att du aldrig vinner när du spelar bowling! :D Jag slog faktiskt flera strikar, och vi hade inte några rännor uppe som jag är säker på att någon (mamma) skulle ha kommenterat något om om jag inte skrev det! Men får vi fler gratisomgångar kommer ja kanske bli ett riktigt proffs här borta! ;)

Och mamma, och Åsa också kanske, som är lite pyssliga. Hur gör man när man blåser ur ägg till påskdekoration? Vi ska göra ett svenskt påskris så vi får väl måla lite ägg o hänga i :) Det börjar märkas i affärerna här nu, det är mkt påskgrejer och godis och chokladkaniner m.m.

Säger det för sällan, men jag SAKNAR VERKLIGEN ALLA DÄR HEMMA JÄTTEMYCKET!!! Ibland mer och ibland mindre beroende på vad jag gör och hur jag mår, men saknar er gör jag iaf :)


I'll see you then


Skriv en kommentar!
Postat av: åsa dahl

Hej Mia. Jag är inte pysslig det vet du väl?. men jag har en lösning på ditt problem.Hitta en riktigt kraftig gren och koka äggen riktigt hårda så kan du måla dem och hänga upp dem i grenarna.Dessutom är de jätte hållbara för små barn fingrar. Kram åsa

2011-03-20 @ 08:53:36
Postat av: Anonym

Mammas tips!

Kan också ta en liten spik och göra, spika, ett litet hål i var ände på ägget, du fattar va´? Jag brukar blåsa från den sidan som är mest spetsig, går också från andra hållet. Ni får blåsa lite försiktigt annars spricker ägget sönder! Sedan brukar jag knyta ett snöre på en avbruten tändsticka och sticka i det i det i det hålet som jag inte blåste i och vips har jag gjort en påskdekoration. Glöm inte att sätta fjädrar i buskarna ute! Det brukar de nog säkert inte göra??

2011-03-20 @ 09:56:49
Postat av: Elin

Jag saknar dig med men det glädjer mig att det känns bättre nu! :)

2011-03-20 @ 12:22:55

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0