Crabbing

Idag har väl varit en rätt soft dag, hämtade värdpappa på flygplatsen vid halv 12, så nu har jag träffat honom för första gången också :) Och sen åkte vi och åt lunch tillsammans med "farmor och farfar" och sen till lägenheten där barnen skulle sova och jag facebookade. Jag och "farmor" Dale åkte till en affär och handlade lite, köpte födelsedagskort till min värdmamma som fyller år idag. Gav henne en halvtimma på en vattenscooter! Hon har pratat om att hon vill göra det när vi är här, och jag visste inte vad jag skulle ge, så tänkte att det kan ju funka! Det värsta är att för att jag ska få köra så måste jag göra nåt himla test och bli godkänd på, bara för att jag är under 21....!! Förstår mej inte på detta landet.. Man får ta körkort när man är 15-16 år, men man är inte vuxen förrän man är 21 och får inte dricka nåt alkoholhaltigt alls, elr inte ens gå ut på vissa ställen innan dess! Det är knäppt! Iaf så blev hon glad för det :)
På eftermiddagen när vi hade kommit tillbaka gick vi till poolen och va där i några timmar. Kollade krabb-burarna dom har lagt ut och där fanns en del stora krabbor. Annat än vårat "krabbfiske" hemma, då vi får upp småkrabbor med 5 cm i diameter, här är det stoora krabbor med typ skal på 10 cm över hela! Alltså dom här kommer vi nog äta, så ni förstår ju att det är lite skillnad! Massa eremitkrabbor(elr är det kräfta vi säger hemma? Blev osäker nu för här säger dom 'eremit-krabba' men på svenska låter det konstigt) är det också här. En liten sjöhäst hade letat sig till kyckling betet i fällorna också :)

Till kvällsmat hade vi stor grillad stek, mumsisch! Och glasstårta till efterrätt :) Vi satt och åt allihopa som en enda stor familj och det va mysigt.




Det här va alltså en typ baby crab... En liten krabba av de vi har fiskt här! Antagligen varit i slagsmål och blivit av med en av klorna


Ja det va lite av det man har hunnit med idag, får se vad man ska hitta på i morron..!


Skriv en kommentar!

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0