Torka

Det har varit en liten torka på "inredningsfronten". Inte för att det är mitt största blogg-ämne men det blev ju en del där ett tag. Men här kommer ännu en liten detalj i mitt rum.
En till 'minnestavla'. Mest minnen även här från USA.


Några stenar från Rocky Mountains, som jag alltså bodde granne med i 6 månader! Läderbandet som ligger där under är även det köpt uppe i Klippiga bergen, närmare bestämt på vägen upp till Pikes Peak! Dock va det billigt och kvalitén var väl därefter... Gick sönder efter ett litet tags användande..! :S


En sten från mitt första besök i Florida, med Jossan. En snäcka "inväxt" i en sten.


En fossil som även den är hittad i Florida.

Och "diamanterna" på tavlan kommer från ett litet 'konstverk' som jag fick av kompisar till familjens barn. Hon hette Emma och va hur gullig som helst :) Hon hade nog gjort detta konstverk i skolan (en utsågad häst i trä som hon hade limmat massa glitter och diamanter som dessa!) och tyckte absolut att jag skulle ha det, gulliga unge!
Man tänker på så många grejer när man kollar på tavlorna, va mycket man har upplevt. Och att en sten kan väcka minnen, eller en snäcka!

Dessutom är det ju fina grejer, så klart att man ska ha uppe dom och detta tycker jag är ett bra sätt. Köpa en billig ram och en liten limpistol, allt man behöver göra!


Skriv en kommentar!

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0