Bridezillah-ha

Ne nån sån mötte jag inte idag, men allt en lite nervös brud! Det va mitt förmiddagsäventyr det! Moster ringde igår och min (förbered för en krånglig lösning...) kusins-tjejs-syster/mosters-svärdotters-syster skulle gifta sig idag och hade problem med frisören som inte va hemma utan på vift till Turkiet, och egentligen skulle komma hem men missade flyg hitodit och slarvade bort sitt pass m.m. Så dom undrade helt enkelt om jag hade något för mej idag och om dom kunde ha mig som back-up om frisören inte kom hem elr hörde av sig. SÅKLART!! Så i morse ringde Madelene, bruden, och frågade om jag kunde komma för dom hade inte hört alls från den andra så jag packade ihop mej och drog till Jönkan och fixade en brudfrilla! Dom skulle gifta sig på medeltidsdagarna i Sävsjö, tydligen årlig happening, så temat för frisyre va ju såklart medeltid också. Satte i lite löshår, lockade och satte fast en "pann-tiara" och gjorde sen lite flätor och hon blev väldigt fin :) Skulle velat se med klänningen på också för att få mer helhet, men den skulle hon ta senare så får snällt vänta på bilder från bröllopet. Sen åkte jag en sväng till IKEA och köpte några hjul som mamma hade beställt när jag ändå skulle dit. Mia fixar, liksom. Sen hem en sväng med ett stycke huvudvärk, äta kladdkaka där hälften av den ännu va i smetform typ, sen byta om och ge sig iväg på nästa galej. 14-års party i Sandared. Den, snart, årliga kräftskivan hos kusinerna med firande av min lilla pluttekusin Clara :) Myspys! Och i år hade vi även lite miniturnering i kubb, dock gick inte mitt lag segrande ur den drabbningen. Skäms som lagledare för min bleka insats...! Men tur att Claras lag vann så vi kunde gratta henne dubbelt (och hon inte gick o surade inne på toan elr nåt ;) hehe)




Hittade denna på IKEA, skulle man ju haft ;)


Kvällen får ett eget inlägg med bilder!


 Hej hopp


Skriv en kommentar!

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0