Halv 8 hos mej

Vi har de senaste dagarna kört 'Halv 8 hos mej' här hemma och det är väldigt roligt! I onsdags hade mamma sin dag och bjöd på Toast Yttergården aka skagentoast, lax på bädd av grönsaker och sist en supergod pannacotta med vanilj och vit choklad och toppad med jordgubbar. Pappa bjöd på Jörgens Specialtoast aka toast med brie, lufttorkad skinka och rom och lite mer. Till varmrätt blev det oxroullader med ungsstekta grönsaker och till efterrätt citron fromage med jordgubbssås. Dock fick han ett litet minus för efterrätten, det var "köpe-fromage"! Iågr va det då min tur och jag hade en heldag i köket! Började med att göra min glass, sen havreflarn till det och att koka min Mango Chutney. Allt från scratch! Glassen har jag aldrig gjort innan, men den kommer göras fler gånger! Blev supergod och va enkel att göra! Havreflarnen va också nya och väldigt goda, åts som snacks idag dom som va kvar ;)
Min meny var:
Förrätt: Fylld avocado med parmachips
Varmrätt: Kycklingspett marinerade i hemmagjord mango chutney på fräsch sallad
Efterrätt: Hemmagjord mangoglass med havrestix




Det blev en väldigt god middag och jag kände mej nöjd, hoppas dom andra va lika nöjda ;) Vi hade även grannarna på besök igår så det blev 4 till att servera och dom tyckte också det va gott! Hoppas på höga poäng nu! Priset blir inte riktigt som på TV, men nära på.. Alla ska lägga 20 kr till vinnaren, så man kan skrapa ihop hela 80 spänn på detta, bra där! Kul är det iaf!
Idag hade Jonatan sin dag och han gjorde Champinjonsoppa till förrätt, baconlindad fläskfilé med hemmagjorda pommes och BIARNESSÅS, och sist fransk kladdkaka toppad med grädde och bär. Va en god middag det också :) Tyckte BIARNESSÅSEN va väldigt god också, förmodligen för att den hette just så på menyn...!



För den som vill ha recept kan det enbart ges till glassen, havreflarnen och Mango chutney'n. Resten är egenkomponerat, som vanligt när jag är i köket! Men man kan få tips om innehåll :)


Skriv en kommentar!

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0